2011. március 26., szombat

Ottobre nadrág


Már említettem korábban, hogy letöltöttem ezt az Ottobre Design magazint.

(Láttam a legújabb számot az újságárusnál, de miután 400 ft-tal számolják az eurót, elég ijesztő árat szabtak neki, nem az én pénztárcámnak valót. Így hát marad a netes hozzáférés)

Nem mondom, kényelmesebb lenne az eredetiből dolgozni, de hát ez van. Kinyomtattam a szabásmintát, A4-es lapokra, majd körbevágtam, és összeragasztottam a mintaívet. El lehet vele szórakozni.

A nadrág viszont tetszik. Jó a formája. Valahol azt olvastam, hogy az Ottobre minták méretei nagyobbak, mint a tényleges méretek. Szerintem ez nem így van. A méretek pont jók. A fiam 139 cm magas. Mivel nem egy vaskos gyerek, a 134-es méretet választottam, és a nadrág szárát megtoldottam 5 cm-rel. Így pont jó lett rá a nadrág.

A nadrág a 2004/3 magazinban található, a 20-as minta, 134-es méret (némi változtatással: zsebek, nadrághossz) és a D szabásmintaíven található.

Ide feltöltöttem a D ívet, ide pedig a leírást. A leírás svédül van, de szerintem ez nem olyan nagy baj. A kék vonalat kell keresni, a többi rajta van a rajzon.

Sajnos, a szabásminta eredetileg nem az én feltöltésem, és van benne egy hiba, ami ugyan kijavítható, de nem olyan könnyű eset. 2 lap valahogy elfordult a pdf fájlban, és így a nyomtatásnál kisebb méretű lesz, mint az eredeti. Ezt ki lehet javítani vagy olyan képszerkesztővel, amiben lehet méretpontosan szerkeszteni (CorelDraw, Photoshop) vagy nyomtatási beállításokkal, vagy fénymásolóval kell nagyítani, de ki kell kísérletezni az eredeti méretet.

Szerintem megéri vele vacakolni, mert nagyon jó kis minta.

4 megjegyzés:

  1. Szia, klassz lett a nadrág!!! Nekem is nagyon tetszik az Ottobre, te milyen újságosnál láttad és mennyiért vesztegették? Én is megoldottam a netről, de tiszta legózás, mire összerakom az A4esekből, és igen, időnként nem stimmel a minta............volt már egy-két ilyennel szerencsém...ilyenkor kihagytam a kisebb darabot, és aztán egy üres lapra rajzoltam be kézzel kb-re...

    VálaszTörlés
  2. Szia Szila! Köszi, hogy tetszik a nadrág!

    Én egy Inmedio újságosnál láttam a magazint, pontosabban a Nyírplázában, (Nyíregyházán) és 4000 Ft-ot kértek érte. (A németországi ára 9.95 Euro) 10 Eurót még adnék érte, de a 4000 Ft az kicsit húzós... :-((
    Érdemes körülnézni a többi Inmedio újságosnál is, vagy ha van rá lehetőség, hozatni külföldről.

    VálaszTörlés
  3. Nekem nagyon bejön az Ottobre, sokkal jobb, mint a Burda. Az Ottobre magazinban sokkal szélesebb a méretválaszték..............én nagyon gondolkodom rajta, hogy előfizetek egy évre (4 gyerekszabásminta és 2 felnőtt szabásminta újság), ahogy az oldalukon kiszámoltam 57.5 EUR lenne postaköltséggel együtt, ami igencsak húzós....., de megéri, mert szinte minden ruhát minden méretben meg lehet varrni...már csak a pénz hiányzik hozzá. azért megnézem én ezt az újságost is felénk...

    VálaszTörlés
  4. Régebben nekem a Gyerekburda volt az "alapirodalom", de mióta ismerem az Ottobre-t, megváltozott a véleményem.

    Ez az előfizetés, meg -ha utámaszámolsz, kb. 10 Euróra jön ki újságonként- nem is olyan rossz. Csak annyi hátránya van, hogy egyben kell kiadni az árát...

    VálaszTörlés