2011. április 1., péntek

Újabb Ottobre nadrág

Mivel egy nadrág nem elég, egy másik mintát is kipróbáltam az 2004/3-as Ottobre magazinból. Ezt:
Egy mérettel nagyobbat választottam, ez a 31-es, és az F szabásmintaíven található, narancssárga színnel. A 140-es méretet varrtam meg. Az eredeti zseben egy picit alakítottam, feljebb tettem a nyílást, mert nekem így jobban tetszik. (A képen nem, de a szabásmintán középre esik)



Itt már volt egy kis "vacakolás" is a rávarrt betűkkel. Készíteni kellett egy sablont. Ezt A3-as fóliára rjzoltam át, és szikével kivágtam. /Pauszpapír is jó hozzá./ Először az "O" betűket átrajzoltam egy kétoldalas, felvasalható vetexre (így hívják?) rávasaltam az anyagra, kivágtam a betűket, majd rávasaltam a nadrág elejére, és úgy tűztem körbe. A többi betűt csak simán rárajzoltam az anyagra, és úgy varrtam át, többször is, egyenessel, és pici cikcakkal. Kellett volna még egy vetex alá, mert így kissé húzódott az anyag, de nem volt itthon, csak a kétoldalas ragacs, az meg ide nem jó.
Ja, helyesbítek a sorrenden: először felrajzoltam a sablon alapján az egész szöveget, majd helyére tettem az "O" betűket, és ezután jött a vasalás, majd a tűzés.
Az F szabásmintaívet ide töltöttem fel, ebben már nincsen hiba. A leírás pedig ugyanaz, mint az előző bejegyzésben.

2 megjegyzés: