2011. április 21., csütörtök

Szabásminták tárolása

Az addig rendben van, hogy kimásoljuk a jobbnál-jobb szabásmintákat a magazinokból, de varrás után valahogy tárolni is kell ezeket. Lehetőleg úgy, hogyha újra szükség van rá, rögtön megtaláljuk.

Egy varrónő barátnőmnél láttam, hogy ő feltekerte a mintát, és átkötötte annak az anyagnak a maradékával, amit varrt belőle. Az átkötözött szabásminta tekercseket pedig felfüggesztette a beépített szekrény akasztós rúdjára.

Nálam más rendszere van a minta tárolásának. Én egy A4-es borítékba hajtogatom bele, és a borítékokat egy irattartóban tárolom.


Hogy könnyen megtalálható legyen, rárajzolom a borítékra, hogy melyik ruha található benne, és milyen méret(ek)ben. Továbbá azt is ráírom, hogy melyik újságból másoltam ki, és ott hányas számú a kimásolt minta.

Természetesen ehhez az újságokat is meg kellett jelölni valahogy.

És, - hogy később is tudjam, hogy melyik minta van már esetleg kimásolva - az újságban is jelöltem ezt, azzal a számmal, amit a borítékra írtam. Ja, mert a borítékokat sorszámoztam.


Ez a módszer lehet, hogy kissé bonyolultnak, és időigényesnek tűnik, így első olvasatra, de mindig képben vagyok, és bármelyik szabásmintát, illetve a hozzá tartozó képet, vagy leírást könnyen, és gyorsan megtalálom.
Ja, meg én imádok rendszerezni :-))

2 megjegyzés:

  1. Jó reggelt:)! Ez is jó ötlet! Nálam átlátszó, lefűzhető "bugyikban" vannak a szabásminták, a leírásokat pedig melléjük másolom, így újság sem kell:). Az ottobre minták meg úgy vannak, hogy az az oldal van kinyomtatva, és lefűzve, ahol az összes minta egyszerre látszik, a kivett szabásmintát pedig az aktuális szám után fűzöm.

    VálaszTörlés
  2. Milyen jól megoldottad Te is a gyorsan visszakereshető tárolást!
    Egyébként az új ottobre szabásmintáknál már én sem rajzolgattam, hanem a kinyomtatott oldalt ragasztottam a borítékra.
    Haladni kell a korral, a netes korral :-))

    VálaszTörlés