2011. május 16., hétfő

Így készült a neszeszer

Ennek a neszinek az elkészítését olvastam valahol a neten. Vagyis mit túlzok, dehogy olvastam, egy mukkot sem értettem belőle :-)), csak a képeket nézegettem. Aztán nekiálltam.
Kiszabtam 2x a külső részét, 2x a vatelint, és 2x a bélést. A mérete kb. 19 x 15 cm. (+ a varrásráhagyás. Én mindig e nélkül mondom a méretet, vagy e nélkül készítek szabásmintát, és szabásnál meg automatikusan ráhagyok kb. fél cm-t, mert nekem annyi kell.)

Az anyagok: A külső részt egy sötétítő függöny maradékából szabtam. Igazából nem is függönynek vettem, hanem a gyerekülésre kellett egy folt, és ez jó puha, és erős anyagnak tűnt. Biztos, ami biztos, azért megerősítettem némi pafix-szel.
A belső rész pedig egy turis ingből lett újrahasznosítva, az anyag olyan kellemes tapintású, nem gyűrődő, pamutvászon-féleség.
Cipzár is kell bele, 20 cm-es. Meg egy cimke, mert én cimkemániás vagyok :-))

A bélésre felvarrtam a kis zsebet, apró dolgoknak, mint pl. a szemöldökcsipesz. (A zseb az ing zsebéből lett kivágva, úgy, hogy a szegés megmaradt)
A külső részt pedig díszítettem. Csak hogy ne legyen egyszínű.

A külsőt és bélést színt-színre fordítottam, közé tettem a cipzárt (látszik?) és a tetejére a vatelint. Így varrtam le.
Aztán visszafordítottam, és letűztem.
Majd a cipzár másik száránál is ugyanígy jártam el. Alul a külső anyag, fent a bélés, rajta a vatelin.
Kifordítás, tűzés.
Majd úgy hajtottam, hogy egyik oldalon a külső eleje-háta legyen egymásra fordítva, a mások oldalon pedig a bélés. Körbevarrtam, egy kis nyílást hagytam a bélésnél, amin ki tudtam fordítani. Természetesen azután ezt is bevarrtam. Én ezt is géppel, mivel utálok kézzel varrni... hát ez van...lehet, kézzel szebb lett volna, sőt biztosan, de géppel meg gyorsabb.

És ami nagyon fontos, én meg majdnem elfelejtettem szólni: mielőtt körbevarrod, ne felejtsd el kinyitni a cipzárt!!! Mert bizony én zárva hagytam :-)) nem is tudtam kinyitni a fonák oldaláról, és enélkül nem lehet kifordítani a cuccot. Végül nem úsztam meg, bontanom kellett ...

És ilyen lett:


Remélem, érthető a leírás.

Ja, még az alján a sarkokat levarrtam egy kicsit. Még kifordítás előtt. Jó tartású, jól használható kis neszi lett.

Hibák, vagyis amit másképp csinálnék: Kicsit rövidebb cipzárt tennék bele, hogy a varrás kicsit arrébb tudjon esni, ne olyan közel a cipzár végeihez. Kicsit látszik is, hogy a cipzár egyik végénél kissé csapottabb, nem lehetett szépen kifordítani emiatt. De most már így maradt :-))

2 megjegyzés:

  1. Szerintem meg tök jó lett!!!! Én is ilyen kis nesziket csinálok, meg kis pénztartókat, és én a cipzárt simán levágom a kifordítás előtt, ha hosszabb:)

    VálaszTörlés
  2. Végül is, használatban van, annyira nem zavaró, hogy kissé csálé :-)), de most már tudom, mire figyeljek legközelebb.

    VálaszTörlés