2011. május 4., szerda

Mindig csak nadrág...

Folytatódik a nadrággyártás... Kiakadtam, mert bejártam a várost, a piacot, és nem találtam olyan halásznadrágot a fiamnak, ami jobban térd alá ér, és most, tavasszal tudná hordani. A térd alá érő bermuda van mindenhol; de ez a hosszabb fajta már nem divat? Lehet, le vagyok maradva???
Persze, szokás szerint begurultam, végül is, meg tudok én egy ilyet varrni, vagy mi a fene...


Végül olyasmi bermuda lett, amilyet az üzletekben is láttam :-)) , hát ez van. A magyarázat egyszerű: összesen ennyi anyag volt otthon :-)) ráadásul ezt is toldani kellett...
Persze, ezt nem kell mindenkinek tudnia, hogy miért van az elején az a vízszintes varrás... Nyilván, direkt, így terveztem :-))
Ilyen, ünnepes, minden zárva hétvégéken nem nagyon ugrálhat az ember, abból kell gazdálkodni, amit a szekrény rejt. Ráadásul nem pótoltam a múltkori, elfogyott sötétkék cérnát, így feketével varrtam a sötétkék anyagot. De nem zavaró, észre sem lehet venni.

Azért egész csini kis gatyó lett, jól áll a gyerkőcön, bár ez nem változtat a tényeken, hogy a hosszabb fajtát is meg kell majd varrnom...

A szabásminta az újonnan megszeretett Ottobre szabadidőgatyó, 140-es.
Ez.

Kicsit a zsebekkel variáltam, először szimmetrikusra terveztem, majd végül ilyen lett. Maradt egy plusz zseb, és egy plusz zsebfedő. Majd felhasználom a következő nadrágnál. Szoktam ilyet csinálni, hogy menet közben alakul ki a végső terv, mert így rakom, meg úgy rakom, és akkor látom hogy melyik variáció a nyerő.



Újítottam a derék gumizásnál is. Mivel már feltalálták azt a középen lyukakkal sorozott gumit, amivel állítható derékgumit lehet készíteni, így hát ezt alkalmaztam.


Nem titok, a nadrágoknál ezt a részt, vagyis a derékgumi bevarrását utálom a legjobban. Korábban bevarrt gumizást alkalmaztam. Előnye, hogy jól mutat, szép, egyenletesen ráncolt, hátránya, hogy nagyon nehéz eltalálni a megfelelő méretet, és később nem lehet állítani, csak bontással.
A behúzott gumi az nem áll olyan szépen, macerás is, viszont ha szükséges, könnyebben állítható a mérete.
Na, ez a gomblyukas tűnik eddig a legjobb megoldásnak, a boltokban is ilyet megoldásút keresek, ha nadrágot vásárolok.

Az viszont az agyamra megy, hogy ha a gumi megcsavarodik a behúzás közben. Na, hát ez a gomblyukas sem különb. Kínlódni kell, amíg visszaigazgatom. Miért csavarodik meg minden gumi? Van ennek valami titka, hogy hogyan lehet csavarodásmentesen behúzni?

3 megjegyzés:

  1. nagyon tuti lett a gatya!!! Én bevarrom a gumit, vagyis úgy csinálom, hogy megcsinálom a gumiházat pont akkorára, amekkora kell, behúzom a gumit, nem nagyon van helye megcsavarodni sem ilyenkor, és amikor kész, akkor középen átvarrom, így tuti csavarodásmentes.Van ilyen lyukas gumim is, de a bevarrósat jobban csípem.:) (Még az uram is megdicsérte a gatyát.........:)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi a gumivarrós tippet, ezt így még nem próbáltam. Ahogy belegondolok, ezt rendesen ki kell nyújtani, és úgy levarrni, hogy szépen, egyenletesen ráncolódjon.
    Régen milyen egyszerű volt a gatyamadzag :-))
    Ja, és nem utolsósorban: üdv a párodnak :-))

    VálaszTörlés