2010. augusztus 7., szombat

Gyerekburda, és burdából varni


Kép forrása: www.babaszoba.hu

Jól jártam, hogy beszereztem az 1992-től megjelent gyerekburdákat. Akkor a lányom bébi volt, így a bébidivattal kezdtem, majd kezembe került egy "Apróságok divatja" is megtetszett bennem több minden, és megvettem azt is, hogy majd megnő a gyerek, és milyen jó lesz. Na, az első bébidivat burdát majdnem teljesen végigvarrtam. A későbbiekben is megjelentek ezek, évente 2x, tavasz/nyár, és ősz/tél. Később, valamelyik újságosnál ráakadtam egy régebbi, iskolásoknak való gyerekburdára is, féláron, ezt is megvettem, pedig a gyermekem még csak bölcsibe járt. Mint utólag kiderült, ez jó döntés volt. Talán 1994-ig jelentek meg ezek a burda számok, majd leálltak vele. Őszintén szólva, megértem a leállást, mert úgy láttam, hogy elkezdték önmagukat ismételni. Ugyanaz a minta, mint korábban, csak kis változtatással, pl. gallér nélkül, vagy kapucnival, meg ilyenek.

A régiekből viszont sok mindent lehetett hasznosítani. Szerettem, mert könnyen elkészíthető, praktikus, mutatós cuccok voltak, ráadásul több méretben, így ha valami bevált, és kinőtte a gyerek, újra meg lehetett varrni, más színben, vagy más anyagból. Mint pl. az előző bejegyzésben megmutatott mellényt és nadrágot. Volt, hogy kapucnit tettem a mellényre, vagy másképp variáltam az anyagokat, de az alapminta mindig ugyanaz volt.

Szerettem burdából varrni, viszont sosem olvastam el a leírást. Nekem az valahogy mindig olyan túl-bonyolítottnak tűnt. Nem is csodálkozom rajta, hogy sokan nem mernek belevágni. Pedig nem nehéz. Én mindig megnéztem a szabásminta rajzot, és a magam logikája szerint varrtam készre. Néha lehagytam róla egy-két apróságot, pl. zsebet, vagy rátétet, néha pedig hozzáraktam valamit. (cipzárt, pántot, cimkét)
Szeretek egyszerű dolgokat varrni, mert hamar kész, és gyorsan van sikerélmény.

Később, amikor a fiam is megszületett, ismét előszedtem ezeket a régi szabásmintákat, és ismét sokat hasznosítottam belőlük. Akkor már ismét jelent meg gyerekburda, talán a mai napig is, ezt nem tudom. Megvettem egyet, de ezek már nem tetszettek annyira, mint a jól bevált régiek. Nem volt annyira sokszor hasznosítható. A cuccok éppen nem voltak rosszak, de itt egy újságban volt az összes méret, bébitől kamaszig, és természetesen, éppen ami tetszett volna, azt nem a megfelelő méretben közölték. Ráadásul kisfiúnak bébiméretben nem volt benne semmi. Bezzeg lányoknak... :-))

Úgyhogy nem is vásároltam azóta, viszont a mai napig a régieket szedem elő, ha szükségem van valamilyen gyerek-szabásmintára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése