2010. szeptember 15., szerda

Bélelt nadrágok

A barna nadrág kisebb méret, a kék eggyel nagyobb. (110-116 körüli). Mindkettő a kedvenc ballon anyagból készült, és bélésként vékony pólóanyagot használtam. Szeretem ezt a felhajtós fazont, mert nem növi ki olyan gyorsan a gyermek, sokáig hordható, először két felhajtással, majd eggyel, végül teljesen lehajtva. A barna nadrágnak még szűkítettem a szárát, később ezt elhagytam, mert jobban tetszett az egyenes szár. Ennél a nadrágnál a zsebmegoldással lehet variálni.
Azért is szeretem ezt a bélelt gatyót, mert nem kell szegni, így nem kell az overlockot is előszedni, elég hozzá a sima varrógép.

Először megvarrom az elejét, mert az variálós, babrás a zsebek miatt. Majd összeállítom a nadrágot, gyorsan megvarrom a bélést is, (ezt úgy szabom ki, hogy az oldalát se kelljen varrni, egybe szabom az eleje-hátulját) így gyorsabb. Majd a két nadrágot (a külsőt és a bélést) egymásba dugom, a derekánál benyúlva a két anyag között kihúzom, és összevarrom az alját, mindkét szárán. Letűzöm, majd a derekán a külső nadrágot visszahajtva elkészítem a gumiházat. Na igen, a bélést egy kissé rövidebbre kell venni, hogy ne legyen a gumiháznál túl sok anyag.

Nem olyan bonyolult, mint amilyennek így leírva látszik :-))

Elkészült a legújabb bélelt nadrág, az anyaga nem változott. Mérete 134-es. Burda szabásminta.

Az a lila zsinórvég nem illik hozzá, csak ideiglenes, mivel csak ezt találtam itthon :-)). A lógó cimke pedig zsugorfóliából készült, alkoholos filccel rajzoltam. Majd kiderül, hogy fog viselkedni a mosásnál, még sohasem próbáltam, ez lesz a tesztdarab :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése